DOSKOČILOVÁ, Marie, Eva SLOŽILOVÁ a Milan KUBIATKO. Are You Asking the Right Question? Interlocutor Training for Higher Secondary School Teachers Towards Standardised Leaving Exam in the Czech Republic. In Janik, T., Knecht, P. New Pathways in the Professional Development of Teachers. Münster: LIT Verlag, 2010, s. 284-290. ISBN 978-3-643-50153-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Are You Asking the Right Question? Interlocutor Training for Higher Secondary School Teachers Towards Standardised Leaving Exam in the Czech Republic
Autoři DOSKOČILOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí), Eva SLOŽILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí).
Vydání Münster, New Pathways in the Professional Development of Teachers, od s. 284-290, 7 s. 2010.
Nakladatel LIT Verlag
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00058879
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-643-50153-0
UT WoS 000287980000042
Klíčová slova anglicky tester training; standardised leaving examination; assessment; rater; interlocutor
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D., učo 111587. Změněno: 27. 2. 2018 16:01.
Anotace
In 2011, the new concept of standardised leaving examination will be implemented in the Czech Republic. For higher-secondary teachers this brings forward a new challenge of standardised language testing which is a field that has not been adequately tackled so far by either educators themselves or the Czech academia. Apart from comprehending specific language testing theories, there has arisen a need for practical training of teachers to provide them with ample competencies and strategies in order to both carry out an oral exam and at the same time apply standardised assessment. This paper focuses on highlighting demands and challenges that the teachers are facing as well as introducing a new project of tester training focused on helping interlocutors-to-be to acquire necessary testing skills. The project and its presentation have been supported by the Faculty of Education of Masaryk University scholarship fund.
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 17:53