VÍTKOVÁ, Marie. Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales). Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2010, roč. 134, č. 5, s. 24-30. ISSN 0323-0449.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales)
Název česky Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales)
Název anglicky Comparison of approaches to inclusive education in the Czech Republic, Germany and England (Wales)
Autoři VÍTKOVÁ, Marie.
Vydání Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2010, 0323-0449.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky komparace inkluze vzdělávání národní akční plán výzkumný záměr legislativa
Klíčová slova anglicky Comparison of inclusion National Action Plan for Education Research Plan Legislation
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 8. 7. 2010 10:27.
Anotace
Článek analyzuje přístupy k inkluzivnímu vzdělávání v České republice, Německu a Anglii (Wales). Charakterizuje inkluzivní vzdělávání v našich podmínkách a poukazuje na přípravné fáze tohoto procesu v návrhu Národního akčního plánu vzdělávání, který předložilo v lednu 2010 MŠMT ČR vládě ČR k projednání. Dále článek pojednává o změně postavení učitelů a speciálních pedagogů v inkluzivní škole. Přibližuje Výzkumný záměr (MSM0021622443). Na závěr je charakterizován současný stav inkluzivního vzdělávání v Německu a Anglii.
Anotace anglicky
This paper analyzes approaches to inclusive education in the Czech Republic, Germany and England (Wales). Characterizes inclusive education in our country, and refers to the preparatory phase of this process in the draft National Action Plan for Education, who presented in January 2010 the Ministry of Education to the Government for consideration. The article also discusses the change of status of teachers and special educators in inclusive education. It outlines the research plan (MSM0021622443). Finally, it characterized the current state of inclusive education in Germany and England.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:27