Detailed Information on Publication Record
2010
Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales)
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales)
Name in Czech
Komparace přístupů k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales)
Name (in English)
Comparison of approaches to inclusive education in the Czech Republic, Germany and England (Wales)
Authors
Edition
Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2010, 0323-0449
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
komparace inkluze vzdělávání národní akční plán výzkumný záměr legislativa
Keywords in English
Comparison of inclusion National Action Plan for Education Research Plan Legislation
Změněno: 8/7/2010 10:27, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Článek analyzuje přístupy k inkluzivnímu vzdělávání v České republice, Německu a Anglii (Wales). Charakterizuje inkluzivní vzdělávání v našich podmínkách a poukazuje na přípravné fáze tohoto procesu v návrhu Národního akčního plánu vzdělávání, který předložilo v lednu 2010 MŠMT ČR vládě ČR k projednání. Dále článek pojednává o změně postavení učitelů a speciálních pedagogů v inkluzivní škole. Přibližuje Výzkumný záměr (MSM0021622443). Na závěr je charakterizován současný stav inkluzivního vzdělávání v Německu a Anglii.
In English
This paper analyzes approaches to inclusive education in the Czech Republic, Germany and England (Wales). Characterizes inclusive education in our country, and refers to the preparatory phase of this process in the draft National Action Plan for Education, who presented in January 2010 the Ministry of Education to the Government for consideration. The article also discusses the change of status of teachers and special educators in inclusive education. It outlines the research plan (MSM0021622443). Finally, it characterized the current state of inclusive education in Germany and England.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|