2010
Mylné představy žáků II. stupně základních škol: Možnost jejich zkoumání na příkladě tématu Ptáci
KUBIATKO, Milan, Ivana VACULOVÁ a Eva PECUŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Mylné představy žáků II. stupně základních škol: Možnost jejich zkoumání na příkladě tématu Ptáci
Název anglicky
Basic Pupils´ Wrong ideas: The possibility of their investigation on the example of the thematic ares Birds
Autoři
KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant, domácí), Ivana VACULOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Eva PECUŠOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
Pedagogická orientace, 2010, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00044306
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
dotazník; mylné představy; ptáci; žáci
Klíčová slova anglicky
questionnaire; wrong ideas; birds; pupils
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 11:09, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
V originále
Mylné představy žáků různého věku o zvířatech byly prezentovány v mnoha výzkumných studiích. Předkládaná studie je zaměřena na zjišťování mylných představ žáků 2. stupně základních škol. Věk žáků byl v rozmezí 10 až 16 let. Výzkumný nástroj se skládal z 30 uzavřených a také otevřených otázek, jedna byla grafická. Do analýz bylo zahrnuto 719 vyplněných dotazníků ze 7 slovenských základních škol. Položky testové části dotazníku byly rozděleny do 5 kategorií dle jejich charakteru, konkrétně: 1. Identifikace ptáků; 2. Rozmnožování ptáků; 3. Potrava ptáků; 4. Ptačí smysly; 5. Migrace ptáků. Studie je zaměřena na zjištění rozdílu ve výsledcích mezi žáky různého věku. Celkově bylo zjištěno značné množství mylných představ u všech věkových skupin a ve všech kategoriích.
Anglicky
Wrong ideas of pupils about animals have been the focus on many research papers. This study concentrates on investigating of basic school pupils wrong ideas. The age of the pupils was from 10 to 16. The research tool included 30 open-ended and multiple choice questions, one question was pictorial. The total number of 719 questionnaires from 7 Slovakian basic schools was included in the analyses. The items were divided into five categories, namely: 1. Identification of birds; 2. Reproduction of birds; 3. Food of birds; 4. Birds senses; 5. Migration of birds. The study is focused on finding differences in results of pupils in different age groups. The large amount of wrong ideas was found in all age groups and categories.