2009
Implementace geoinformačních technologií do výuky zeměpisu na základních školách
MRÁZKOVÁ, Kateřina a Milan KUBIATKOZákladní údaje
Originální název
Implementace geoinformačních technologií do výuky zeměpisu na základních školách
Název anglicky
Implementation of geoinformation technologies into geography teaching at basic schools
Autoři
MRÁZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí)
Vydání
E-Pedagogium, 2009, 1213-7758
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00044310
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
geoinformační technologie; informační a komunikační technologie; metoda dotazníku; výuka zeměpisu
Klíčová slova anglicky
geography teaching; geoinformation technologies; information and communication technologies; questionnaire method
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 10:05, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
V originále
Informační a komunikační technologie (ICT) zažívají v současné době nebývalý rozvoj a zasahují do všech sfér lidské společnosti. Součástí informačních a komunikačních technologií jsou také geotechnologie, které se zavádějí především do výuky zeměpisu. Příspěvek představuje výsledky prvního výzkumu, zaměřeného na využívání geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základních školách a nižších stupních gymnázií Jihomoravského kraje. Výzkum byl zaměřen na zjištění rozdílů ve využívání geotechnologií mezi muži a ženami a mezi učiteli začátečníky a učiteli experty. Jako výzkumný nástroj byl použit autory zkonstruovaný dotazník, obsahující 12 položek. Jak učitelé, tak učitelky a stejně tak i učitelé začátečníci a učitelé experti využívají geoinformační technologie přibližně na stejné úrovni.
Anglicky
Information and communication technologies (ICT) are developing in present days. They influence every part of the human society. Geoinformation technologies as part of information and communication technologies are implemented especially into geography teaching. The contribution presents results of the first research that is focused on using of geoinformation technologies in geography teaching at basic schools and lower grades of gymnaziums in the South Moravian Region. The research was dealing with questions whether there are any differences in using geotechnologies between women and men teachers and between novice and expert teachers. A 12-item questionnaire,which was made by the authors, was used within the research. As well as men teachers as women teachers, all of them use geoinformation technologies equally. The same results have been found between novice and expert teachers.