KRÁTKÁ, Jana. Formování mediálních kompetencí u dítěte a mladého diváka prostřednictvím recepce. In Referát přednesený na pracovním semináři s názvem Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, který se konal dne 15. května 2010 na PdF MU v Brně. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Formování mediálních kompetencí u dítěte a mladého diváka prostřednictvím recepce
Název anglicky Forming of the media competences of children and youth through media reception
Autoři KRÁTKÁ, Jana.
Vydání Referát přednesený na pracovním semináři s názvem Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, který se konal dne 15. května 2010 na PdF MU v Brně, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mediální kompetence; divák; předškolní věk; adolescent
Klíčová slova anglicky media competences; viewer; preschool age; adolescent
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 16. 1. 2011 10:55.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou utváření mediálních kompetencí u dětí a mládeže se zaměřením především na oblast recepce audiovizuálních programů. Děti v předškolním a mladším školním věku rádi sledují speciální pořady, které jsou pro ně určeny. Přibližně od 9 let jednoznačně upřednostňují pořady pro dospělé, z nichž se učí, jak se chovat v sociálních vztazích. Výrazněji je mediální kompetence formována v adolescenci, kdy si mladí lidé utvářejí svůj vlastní mediální styl.
Anotace anglicky
This paper sums up the problems of forming the media competences of children and youth. It's focused all over the area of audiovisual-program-reception. Whilst preschool age and young children like watching special programs for children, the children from 9 years old prefer programs for adults, because they can learn from those programs how to act in social relationships. The media competences are expressively formed in adolescence, when young people form their own media style.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 19:30