D 2010

Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters

KRÁTKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters

Název anglicky

Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters

Autoři

KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Barcelona, Edulearn10 Proceedings, 10 s. 2010

Nakladatel

IATED

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00048726

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-84-613-9386-2

UT WoS

000318781703039

Klíčová slova anglicky

experiential learning; lifelong learning; informal learning; favourite characters; identified characters; viewer; research; case studies; questionnaire

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2014 14:07, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Anotace

V originále

The experiential learning may be based on the real work or on the life experience, as well as on the structured experience simulating the real life or work. This research work results from the hypothesis that the identification process of the viewers of audiovisual fiction with fictional characters is a dynamic system of relations leading both directions. The comparison of the fictional character and his/her situation with the viewer, performs a crucial part of the social and emotional learning.

Anglicky

The experiential learning may be based on the real work or on the life experience, as well as on the structured experience simulating the real life or work. This research work results from the hypothesis that the identification process of the viewers of audiovisual fiction with fictional characters is a dynamic system of relations leading both directions. The comparison of the fictional character and his/her situation with the viewer, performs a crucial part of the social and emotional learning.

Návaznosti

GP406/08/P176, projekt VaV
Název: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže