EN

Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's ...

KRÁTKÁ, Jana. Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters. In Edulearn10 Proceedings. 1. vyd. Barcelona: IATED, 2010. 10 s. ISBN 978-84-613-9386-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters
Název anglicky Experiential learning through the audiovisual fictional stories: The relation between viewer's identified and favourite characters
Autoři KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Barcelona, Edulearn10 Proceedings, 10 s. 2010.
Nakladatel IATED
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00048726
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-613-9386-2
UT WoS 000318781703039
Klíčová slova anglicky experiential learning; lifelong learning; informal learning; favourite characters; identified characters; viewer; research; case studies; questionnaire
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 22. 1. 2014 14:07.
Anotace
The experiential learning may be based on the real work or on the life experience, as well as on the structured experience simulating the real life or work. This research work results from the hypothesis that the identification process of the viewers of audiovisual fiction with fictional characters is a dynamic system of relations leading both directions. The comparison of the fictional character and his/her situation with the viewer, performs a crucial part of the social and emotional learning.
Anotace anglicky
The experiential learning may be based on the real work or on the life experience, as well as on the structured experience simulating the real life or work. This research work results from the hypothesis that the identification process of the viewers of audiovisual fiction with fictional characters is a dynamic system of relations leading both directions. The comparison of the fictional character and his/her situation with the viewer, performs a crucial part of the social and emotional learning.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaVNázev: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Postdoktorské projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 3. 2019 17:25

Další aplikace