2010
Rozvoj klíčových kompetencí u studentů učitelství dramatickou výchovou
DOLEŽAL, Tomáš a Marie PAVLOVSKÁZákladní údaje
Originální název
Rozvoj klíčových kompetencí u studentů učitelství dramatickou výchovou
Název anglicky
Development of key competencys trough Drama Education for student teachers
Autoři
DOLEŽAL, Tomáš (203 Česká republika) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Šimoník, O. (ed.) Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, od s. 18-34, 16 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00044332
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5246-8
Klíčová slova česky
kompetence; dramatická výchova; dovednosti a postoje; změna; rozvoj; ostych; komunikace; sebevědomí; empatie; vztahy
Klíčová slova anglicky
competencys; Drama Education; skills and attitudes; change; improvement; self-consciousness; communication; self-confidence; empathy; relations
Změněno: 12. 1. 2011 08:04, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje klíčových kompetencí u studentů učitelství, kteří studují specializaci dramatická výchova. Jsou zde naznačena některá východiska k posuzování změny: rozvoje klíčových dovedností a postojů. V příkladech zpětných vazeb od studentů z let 2007 až 2010 se objevují změny v osobnostní i profesní rovině: zbavení se ostychu, zkvalitnění komunikace, zvýšení sebevědomí a empatie, rozvoj vztahů a jejich zkvalitnění.
Anglicky
The article deals with problems of key competencys development of Faculty of Education students (focused on Drama Education). Feedback from students (between years until 2007 to 2010) reflects improvement in occupational as well as in soft skills: loss of selfconsciousness, improvement of communication and empathy, increasing self-confidence, improvement of relations.