D 2010

Rozvoj klíčových kompetencí u studentů učitelství dramatickou výchovou

DOLEŽAL, Tomáš a Marie PAVLOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Rozvoj klíčových kompetencí u studentů učitelství dramatickou výchovou

Název anglicky

Development of key competencys trough Drama Education for student teachers

Autoři

DOLEŽAL, Tomáš (203 Česká republika) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Šimoník, O. (ed.) Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, od s. 18-34, 16 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044332

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5246-8

Klíčová slova česky

kompetence; dramatická výchova; dovednosti a postoje; změna; rozvoj; ostych; komunikace; sebevědomí; empatie; vztahy

Klíčová slova anglicky

competencys; Drama Education; skills and attitudes; change; improvement; self-consciousness; communication; self-confidence; empathy; relations
Změněno: 12. 1. 2011 08:04, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje klíčových kompetencí u studentů učitelství, kteří studují specializaci dramatická výchova. Jsou zde naznačena některá východiska k posuzování změny: rozvoje klíčových dovedností a postojů. V příkladech zpětných vazeb od studentů z let 2007 až 2010 se objevují změny v osobnostní i profesní rovině: zbavení se ostychu, zkvalitnění komunikace, zvýšení sebevědomí a empatie, rozvoj vztahů a jejich zkvalitnění.

Anglicky

The article deals with problems of key competencys development of Faculty of Education students (focused on Drama Education). Feedback from students (between years until 2007 to 2010) reflects improvement in occupational as well as in soft skills: loss of selfconsciousness, improvement of communication and empathy, increasing self-confidence, improvement of relations.