J 2010

Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat

ŠVAŘÍČEK, Roman

Základní údaje

Originální název

Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat

Název česky

Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat.

Název anglicky

Qualitative approaches to understanding the quality of schools or opening the black box, and raising issues.

Autoři

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Školní psycholog/Školský psychológ, 2010, 1212-0529

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00048748

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

kvalitativní výzkum, kvalita školy

Klíčová slova anglicky

qualitative research;quality of school

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2011 14:59, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Přehled vývoje kvalitativního zkoumání školy s důrazem na kvalitu školy. Příspěvek z historického a metodologického pohledu popisuje jednotlivé přístupy, které byly a jsou používány v pedagogických vědách, sociologii a psychologii. Zaměřuje se na kvalitativní výzkumné přístupy s důrazem na jejich metodologickou stránku. Základním problémem, ke kterému budou kvalitativní výzkumy vztahovány, je kvalita školy.

Anglicky

Overview of developments in the qualitative reserach of the school with an emphasis on quality of education. The contribution describes the various approaches that have been and are used in educational sciences, sociology and psychology. It focuses on qualitative research approaches, with emphasis on their methodology. The basic problem, which will be of relating qualitative research, the quality of schools.

Návaznosti

GA406/09/0752, projekt VaV
Název: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě