ŠVAŘÍČEK, Roman. Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat (Qualitative approaches to understanding the quality of schools or opening the black box, and raising issues.). Školní psycholog/Školský psychológ. 2010, vol. 12, 1-2, p. 32-38. ISSN 1212-0529.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat
Name in Czech Kvalitativní přístupy k poznávání kvality školy aneb otevírání černé skříňky a nastolování témat.
Name (in English) Qualitative approaches to understanding the quality of schools or opening the black box, and raising issues.
Authors ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Školní psycholog/Školský psychológ, 2010, 1212-0529.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00048748
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) kvalitativní výzkum, kvalita školy
Keywords in English qualitative research;quality of school
Tags RIV-OK
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 20/4/2011 14:59.
Abstract
Přehled vývoje kvalitativního zkoumání školy s důrazem na kvalitu školy. Příspěvek z historického a metodologického pohledu popisuje jednotlivé přístupy, které byly a jsou používány v pedagogických vědách, sociologii a psychologii. Zaměřuje se na kvalitativní výzkumné přístupy s důrazem na jejich metodologickou stránku. Základním problémem, ke kterému budou kvalitativní výzkumy vztahovány, je kvalita školy.
Abstract (in English)
Overview of developments in the qualitative reserach of the school with an emphasis on quality of education. The contribution describes the various approaches that have been and are used in educational sciences, sociology and psychology. It focuses on qualitative research approaches, with emphasis on their methodology. The basic problem, which will be of relating qualitative research, the quality of schools.
Links
GA406/09/0752, research and development projectName: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom
PrintDisplayed: 26/4/2024 06:52