D 2010

Pregraduální příprava učitelů k práci s nadanými žáky

NOVÁK, Martin

Základní údaje

Originální název

Pregraduální příprava učitelů k práci s nadanými žáky

Název anglicky

The undergraduate preparation for teaching gifted pupils

Autoři

NOVÁK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Brno, Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, od s. 64-79, 13 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044396

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5246-8

Klíčová slova česky

Nadání; žák; učitel; příprava učitelů; kompetence učitelů; výuka; výukové metody

Klíčová slova anglicky

Gift; talent; pupil; training of teachers; competence of teachers; education; teaching methods

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 10. 2011 17:24, Mgr. Martin Novák

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá otázkou výuky nadaných žáků na základních školách v České republice. Ukazuje na základní vhodné metody výuky a využití závěrů na zlepšení pregraduální přípravy učitelů, zejména na vysokých školách. Pohlíží na učitele jako na významného činitele výchovy a vzdělávání na základních školách. Úvodní část přináší základní charakteristiku nadání. V první části jsou uvedené závěry z výzkumů v oblasti metod výuky. Ve druhé části jsou závěry interpretovány pro potřeby pregraduální přípravy učitelů.

Anglicky

The article deals with issue of education gifted pupils in grammar schools in The Czech Republic. It shows main teaching methods and uses enclosures for improvement undergraduate preparing teachers, especially in universities. It views on a teacher as an important factor in education in grammar schools. The introduction part brings a basic characteristic of gift. In the first part are shown enclosures of researches in educational methods. In the second are interpreted for needs of undergraduate preparing teachers.

Návaznosti

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Název: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty