k 2010

Hodnotová dimenze profesních kompetencí učitele

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Hodnotová dimenze profesních kompetencí učitele

Název anglicky

Value dimension of Teachers Professional Competences

Autoři

Vydání

Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů

Klíčová slova anglicky

axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2011 13:09, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání, výchovy k hodnotám a minimálního hodnotového kurikula.

Anglicky

The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about value curriculum, humanism education, minimum value curriculum proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.

Návaznosti

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Název: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty