HORKÁ, Hana. Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy. In Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. První. Ostrava: Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta, 2010, s. 774-780. ISBN 978-80-7368-771-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky Axiological reflection of primary school teacher training
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Ostrava, Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání, od s. 774-780, 7 s. 2010.
Nakladatel Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044564
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7368-771-7
Klíčová slova česky Axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; cíle v afektivní doméně; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů.
Klíčová slova anglicky Axiological dimension in education; value curriculum; goals in affective domain; undergraduate teacher training; professional competences
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:24.
Anotace
V soudobé interpretaci obsahu vzdělávání je zdůrazňováno hledisko hodnotové orientace. V axiologické reflexi autorka analyzuje hodnotové vztahy, zprostředkované vybranými studijními předměty v přípravném vzdělávání učitelů. Věnuje zvláštní pozornost sociálně afektivnímu učení a vyučování a předkládá návrhy k operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetence učitele.
Anotace anglicky
In the contemporary interpretation of the content of education the aspect of values is emphasised. In the axiological reflection the author analyses the value relationships as represented by selected subjects in teacher training. She pays attention to social emotional learning and teaching and proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 06:19