2010
Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky
Axiological reflection of primary school teacher training
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
První. Ostrava, Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání, od s. 774-780, 7 s. 2010
Nakladatel
Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00044564
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7368-771-7
Klíčová slova česky
Axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; cíle v afektivní doméně; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů.
Klíčová slova anglicky
Axiological dimension in education; value curriculum; goals in affective domain; undergraduate teacher training; professional competences
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:24, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
V soudobé interpretaci obsahu vzdělávání je zdůrazňováno hledisko hodnotové orientace. V axiologické reflexi autorka analyzuje hodnotové vztahy, zprostředkované vybranými studijními předměty v přípravném vzdělávání učitelů. Věnuje zvláštní pozornost sociálně afektivnímu učení a vyučování a předkládá návrhy k operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetence učitele.
Anglicky
In the contemporary interpretation of the content of education the aspect of values is emphasised. In the axiological reflection the author analyses the value relationships as represented by selected subjects in teacher training. She pays attention to social emotional learning and teaching and proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|