D 2010

Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

Název anglicky

Axiological reflection of primary school teacher training

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Ostrava, Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání, od s. 774-780, 7 s. 2010

Nakladatel

Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044564

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7368-771-7

Klíčová slova česky

Axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; cíle v afektivní doméně; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů.

Klíčová slova anglicky

Axiological dimension in education; value curriculum; goals in affective domain; undergraduate teacher training; professional competences

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:24, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

V soudobé interpretaci obsahu vzdělávání je zdůrazňováno hledisko hodnotové orientace. V axiologické reflexi autorka analyzuje hodnotové vztahy, zprostředkované vybranými studijními předměty v přípravném vzdělávání učitelů. Věnuje zvláštní pozornost sociálně afektivnímu učení a vyučování a předkládá návrhy k operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetence učitele.

Anglicky

In the contemporary interpretation of the content of education the aspect of values is emphasised. In the axiological reflection the author analyses the value relationships as represented by selected subjects in teacher training. She pays attention to social emotional learning and teaching and proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století