HORKÁ, Hana. Environmental Education as an Instrument for Health Promotion. In Szerlag, A. (Ed.) Health in pedagogical discourses and school practices. Selected Perspectives. První. Krakow: Oficina Wydawnicza "Impuls", 2010, s. 83-92. ISBN 978-83-7587-418-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Environmental Education as an Instrument for Health Promotion
Název česky Environmentální výchova jako nástroj k podpoře zdraví
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Krakow, Szerlag, A. (Ed.) Health in pedagogical discourses and school practices. Selected Perspectives. od s. 83-92, 10 s. 2010.
Nakladatel Oficina Wydawnicza "Impuls"
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044565
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-7587-418-1
Klíčová slova česky zdraví; zdravý životní styl; kvalita života; podpora zdraví; péče o životní prostředí; rámcový vzdělávací program; environmentální výchova; výchova ke zdraví; kompetence; průřezové téma
Klíčová slova anglicky health; healthy life style; quality of life; health promotion; protection of the environment; attitudes; the Framework Educational Programme; environmental education; health education; competence; cross curricular theme
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:29.
Anotace
The author points at the instrumental function of environmental education in creating and enhancing the qualities promoting health. The starting point is that being a cultural promoter of health and the environment is a basic competence of a person, associated with the orientation in the existing mutually causal, spontaneously applied relationships in the environment, which influences the quality of environmental and thus also health preservation. Based on this function a person is able to evaluate, consider the risks and advantages and act accordingly, and also accept responsibility for the consequences of ones conduct as regards the environment. Based on the theoretical assumptions, own educational and research activities preliminary results of investigations are presented, which can contribute to the transformation of the undergraduate primary teacher training curriculum.
Anotace česky
Autorka poukazuje na instrumentální funkci environmentální výchovy při utváření kompetence k podpoře zdraví. Vychází z toho, že být kulturním ochráncem zdraví a životního prostředí představuje základní kompetenci/způsobilost jedince. Kompetence souvisí s orientací v existujících vzájemně příčinných, spontánně se uplatňujících vztazích v životním prostředí, která ovlivňuje kvalitu péče o něj a potažmo o zdraví. Na jejím základě dokáže jedinec hodnotit, zvažovat rizika a přínosy a podle toho jednat, a též přijímat odpovědnost za důsledky svého chování ve vztahu k prostředí. Na základě teoretických východisek, vlastní edukační a vědeckovýzkumné činnosti jsou uvedeny dílčí výsledky výzkumných šetření, jimiž lze přispět k proměně kurikula pregraduální přípravy učitelů základní školy.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 21. 6. 2024 01:40