D 2010

Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele

Název anglicky

Axiological dimension of teachers professional competences

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Brno, Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi, od s. 39-44, 6 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044566

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5246-8

Klíčová slova česky

axiologická dimenze výchovy; hodnotové kurikulum; výchova k hodnotám; hodnoty; výchova k lidskosti; environmentální výchova; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence učitelů

Klíčová slova anglicky

axiological dimension in education; value curriculum; value education; value; human education; environmental education; teachers undergraduate teacher training; professional competences

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Rozvoj kompetencí v přípravném vzdělávání učitelů aktualizuje zvýraznění hodnotového zřetele v soudobé interpretaci obsahu vzdělávání. Východiskem pro operacionalizaci teoreticky zdůvodněných přístupů v procesu utváření kompetencí učitele se stává pojednání o výchově k hodnotám, minimálním hodnotovém kurikulu a analýza hodnotové dimenze kurikula vzdělávání.

Anglicky

The conception of undergraduate training of teachers actualised is emphasised the aspect of values in the contemporary interpretation of the content of education. Paper about humanism education, minimum value curriculum and analysis value curriculum,proposes ways how to elaborate on the theoretically based approaches in the process of developing teachers competence.

Návaznosti

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Název: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty