D 2010

Unterrichtsqualität und Professionalisierung von Fremdsprachenlehrern

JANÍKOVÁ, Věra a Pavel ZLATNÍČEK

Základní údaje

Originální název

Unterrichtsqualität und Professionalisierung von Fremdsprachenlehrern

Název česky

Kvalita výuky a profesionalizace učitelů cizích jazyků

Název anglicky

Instructional quality and professional development of foreign language teachers

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel ZLATNÍČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. MUNSTER, New Pathways in the Professional Development of Teachers, od s. 120-127, 8 s. 2010

Nakladatel

Lit Verlag

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044570

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-643-50153-0

UT WoS

000287980000017

Klíčová slova česky

Kvalita výuky; profesionalizace; učitelé cizího jazyka; výzkum

Klíčová slova anglicky

instructional quality; professional development; foreign language teachers; research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2011 09:56, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Sowohl in den Fachdiskussionen, als auch in der Öffentlichkeit herrscht Übereinstimmung, dass unter dem Gesichtspunkt der Qualitätssicherung des unterrichtlichen Geschehens die Lehrer/-innen mit ihren fachlichen und persönlichen Qualifikationen eine entscheidende Rolle spielen. Im Beitrag wird in Bezug auf die Förderung der Professionalisierung der Fremdsprachenlehrer/- innen anhand der theoretischen Ausgangssituation sowie empirischer Befunde nach den Antworten auf die folgenden Fragen gesucht: Was kann die Aus- und Fortbildung dazu beitragen? Wie charakterisieren die Lehramtstudierenden einen guten und professionell ausgebildeten Fremdsprachenlehrer? Finden wir in der Praxis eine Lehrkraft, die dem Idealbild entspricht?

Česky

Jak v odborných kruzích, tak v těch veřejných panuje shoda, že rozhodující roli hrají, z hlediska zajišťování kvality ve výukovém procesu, učitelé a jejich odborné a osobní kvalifikace. V příspěvku hledáme odpovědi na vícero otázek, s ohledem na podporu profesionalizce učitelů cizích jazyků, na základě teoretických východisek a empirického stavu výzkumu. Hlavní otázky jsou: Čím může přispět další vzdělávání? Jak popisují studenti PdF dobrého a profesionálně vzdělané učitele cizího jazyka? Najdeme v praxi učitele, který by odpovídal ideálnímu obrazu?

Návaznosti

MUNI/A/1038/2009, interní kód MU
Název: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (Akronym: NAME 2010)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty