JANÍKOVÁ, Věra a Pavel ZLATNÍČEK. Unterrichtsqualität und Professionalisierung von Fremdsprachenlehrern. In New Pathways in the Professional Development of Teachers. 1. vyd. MUNSTER: Lit Verlag, 2010, s. 120-127. ISBN 978-3-643-50153-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Unterrichtsqualität und Professionalisierung von Fremdsprachenlehrern
Název česky Kvalita výuky a profesionalizace učitelů cizích jazyků
Název anglicky Instructional quality and professional development of foreign language teachers
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel ZLATNÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. MUNSTER, New Pathways in the Professional Development of Teachers, od s. 120-127, 8 s. 2010.
Nakladatel Lit Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044570
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-643-50153-0
UT WoS 000287980000017
Klíčová slova česky Kvalita výuky; profesionalizace; učitelé cizího jazyka; výzkum
Klíčová slova anglicky instructional quality; professional development; foreign language teachers; research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 14. 4. 2011 09:56.
Anotace
Sowohl in den Fachdiskussionen, als auch in der Öffentlichkeit herrscht Übereinstimmung, dass unter dem Gesichtspunkt der Qualitätssicherung des unterrichtlichen Geschehens die Lehrer/-innen mit ihren fachlichen und persönlichen Qualifikationen eine entscheidende Rolle spielen. Im Beitrag wird in Bezug auf die Förderung der Professionalisierung der Fremdsprachenlehrer/- innen anhand der theoretischen Ausgangssituation sowie empirischer Befunde nach den Antworten auf die folgenden Fragen gesucht: Was kann die Aus- und Fortbildung dazu beitragen? Wie charakterisieren die Lehramtstudierenden einen guten und professionell ausgebildeten Fremdsprachenlehrer? Finden wir in der Praxis eine Lehrkraft, die dem Idealbild entspricht?
Anotace česky
Jak v odborných kruzích, tak v těch veřejných panuje shoda, že rozhodující roli hrají, z hlediska zajišťování kvality ve výukovém procesu, učitelé a jejich odborné a osobní kvalifikace. V příspěvku hledáme odpovědi na vícero otázek, s ohledem na podporu profesionalizce učitelů cizích jazyků, na základě teoretických východisek a empirického stavu výzkumu. Hlavní otázky jsou: Čím může přispět další vzdělávání? Jak popisují studenti PdF dobrého a profesionálně vzdělané učitele cizího jazyka? Najdeme v praxi učitele, který by odpovídal ideálnímu obrazu?
Anotace anglicky
Both experts and the public agree that as for establishing and maintaining quality in the teaching process, the teachers and their professional and personal qualifications are of crucial importance. The paper tries to give answers to numerous questions concerning the support of professionalization of FL teachers, based on theoretical sources as well as empirical research. The main issues are: What is the contribution of further training? How do the students of the Faculty of Education describe a good and well-trained FL teacher? Can an ideal teacher be found in teaching practice at all?
Návaznosti
MUNI/A/1038/2009, interní kód MUNázev: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (Akronym: NAME 2010)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 21:41