2010
Life and Professional Careers of Czech School Headteachers: From the Stage of Professional Certainty to New Challenges
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
Life and Professional Careers of Czech School Headteachers: From the Stage of Professional Certainty to New Challenges
Název česky
Životní a profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
European Conference on Educational Research 2010, 2010
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Finsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00044618
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
životní dráha;kariéra;škola;profesní dráha;ředitel;fáze;vedení
Klíčová slova anglicky
life;professional career;school;headteacher;stages;leadership;headship
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 3. 7. 2017 09:34, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
As numerous empirical findings from varied school environments show, to manage and lead schools from the headteacher position becomes a more and more comprehensive and complex task, relating to many a problem in life, both professional and personal. The data of the presented research have shown that a realistic performance of the headteacher role, which is what we call headship, has got its evident inner dynamics. The stages in the development of the headteachers life and professional careers are described in chronological sequence in the paper. The presented results follow our conference speeches at ECER 2008 (Decisive Moments in the Development of Life and Professional Careers of Czech Headteachers) and 2009 (Quest for the Stages of Life and Professional Careers of Czech School Headteachers).
Česky
Jak potvrzuje mnoho empirických zjištění z rozmanitých školních prostředí, řídit a vést školy z pozice ředitele se stává stále více všestranným a komplexním úkolem. Práce ředitele je vázána na mnohé životní okolnosti profesního i osobního rázu. Data z prezentovaného výzkumu ukazují, že skutečný výkon role ředitele má vlastní vnitřní dynamiku. Fáze vývoje životní a profesní dráhy ředitelů popisujeme v příspěvku v chronologickém pořadí. Prezentace navazuje na předchozí konferenční vystoupení na konferenci ECER 2008 (Decisive Moments in the Development of Life and Professional Careers of Czech Headteachers) a ECER 2009 (Quest for the Stages of Life and Professional Careers of Czech School Headteachers).
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaV |
|