2010
Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám
Název česky
Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám
Název anglicky
Basic School Headteachers´ Professional Careers: From the Stage of Professional Certainty to New Challenges
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00048803
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
ředitel základní školy;životní historie;profesní dráha;řízení školy;vedení školy
Klíčová slova anglicky
basic school headteacher;life history;career;professional path;school management;school leadership
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2011 14:46, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Text představuje některé z výsledků kvalitativně orientovaného výzkumného šetření zaměřeného na poznání profesní a životní dráhy ředitelů základních škol. Pozornost je věnována především představení a interpretaci pokročilých fází v kariéře ředitelů. Text navazuje na předchozí studii objasňující nástup do funkce ředitele a úvodní adaptační fázi. Identifikované fáze ředitelské kariéry jsou interpretovány v souvislosti s vývojem přístupu ředitele k výkonu jeho funkce. Text přináší empiricky podložené argumenty vysvětlující přímý vztah mezi profesní dráhou ředitele a řízením a vedením školy.
Anglicky
The text represents some of the results of a qualitative research aimed at the recognition of the life and professional careers of basic school headteachers. Attention i mainly focused on the presentation and interpretation of the advanced stages in headteachers' careers. Following the previous explanatory study about the accession to the headteacher function and the stage of adaptation, the newly identified career stages are interpreted in relation to the developments in headteacher's attitude to the execution of his/her function. This text brings empirically substantiated arguments explaining the direct relation between headteachers' professional career and school management and leadership.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaV |
|