J 2010

Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám

Název česky

Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám

Název anglicky

Basic School Headteachers´ Professional Careers: From the Stage of Professional Certainty to New Challenges

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00048803

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

ředitel základní školy;životní historie;profesní dráha;řízení školy;vedení školy

Klíčová slova anglicky

basic school headteacher;life history;career;professional path;school management;school leadership

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2011 14:46, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Text představuje některé z výsledků kvalitativně orientovaného výzkumného šetření zaměřeného na poznání profesní a životní dráhy ředitelů základních škol. Pozornost je věnována především představení a interpretaci pokročilých fází v kariéře ředitelů. Text navazuje na předchozí studii objasňující nástup do funkce ředitele a úvodní adaptační fázi. Identifikované fáze ředitelské kariéry jsou interpretovány v souvislosti s vývojem přístupu ředitele k výkonu jeho funkce. Text přináší empiricky podložené argumenty vysvětlující přímý vztah mezi profesní dráhou ředitele a řízením a vedením školy.

Anglicky

The text represents some of the results of a qualitative research aimed at the recognition of the life and professional careers of basic school headteachers. Attention i mainly focused on the presentation and interpretation of the advanced stages in headteachers' careers. Following the previous explanatory study about the accession to the headteacher function and the stage of adaptation, the newly identified career stages are interpreted in relation to the developments in headteacher's attitude to the execution of his/her function. This text brings empirically substantiated arguments explaining the direct relation between headteachers' professional career and school management and leadership.

Návaznosti

GA406/07/0845, projekt VaV
Název: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha