2010
Stochastic Real-Time Games with Qualitative Timed Automata Objectives
BRÁZDIL, Tomáš, Jan KRČÁL, Jan KŘETÍNSKÝ, Antonín KUČERA, Vojtěch ŘEHÁK et. al.Základní údaje
Originální název
Stochastic Real-Time Games with Qualitative Timed Automata Objectives
Autoři
BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika, domácí), Jan KRČÁL (203 Česká republika, domácí), Jan KŘETÍNSKÝ (203 Česká republika, domácí), Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant, domácí) a Vojtěch ŘEHÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Berlin Heidelberg New York, CONCUR 2010 - Concurrency Theory, od s. 207-221, 15 s. 2010
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/10:00065879
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-642-15374-7
ISSN
UT WoS
000285373500015
Klíčová slova anglicky
stochastic games; timed automata
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 4. 2014 04:35, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
V originále
We consider two-player stochastic games over real-time probabilistic processes where the winning objective is specified by a timed automaton. The goal of player Box is to play in such a way that the play (a timed word) is accepted by the timed automaton with probability one. Player Diamond aims at the opposite. We prove that whenever player Box has a winning strategy, then she also has a strategy that can be specified by a timed automaton. The strategy automaton reads the history of a play, and the decisions taken by the strategy depend only on the region of the resulting configuration. We also give an exponential-time algorithm which computes a winning timed automaton strategy if it exists.
Česky
V článku se zkoumají hry nad stochastickými procesy s reálným časem, kde výherní kritérium je určeno časovým automatem. Je dokázáno, že pokud hráč Box má (nějakou) strategii, pomocí které dokáže zajistit svou výhru s pravděpodobností jedna proti libovolné strategii protihráče, pak má také výherní strategii, kterou lze konečně reprezentovat časovým automatem. Tento automat lze navíc algoritmicky sestrojit.
Návaznosti
GAP202/10/1469, projekt VaV |
| ||
GP201/08/P459, projekt VaV |
| ||
MSM0021622419, záměr |
| ||
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU |
| ||
1M0545, projekt VaV |
|