ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Children´s conceptions of health, illness, death and anatomy of the human body. In Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. 1st edition. Brno: Masarykova univerzita, Brno, 2010, s. 123 - 140. ISBN 978-80-210-5259-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Children´s conceptions of health, illness, death and anatomy of the human body
Název česky Dětské představy o fenoménu zdraví, nemoc, smrt, anatomie lidského těla
Autoři ŽALOUDÍKOVÁ, Iva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1st edition. Brno, Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. od s. 123 - 140, 18 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita, Brno
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044684
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5259-8
Klíčová slova česky dětské koncepce zdraví a nemoci; dětské koncepce smrti; anatomické koncepce; výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky children conceptions of health and illness; children conceptions of death; anatomical conceptions; health education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D., učo 23671. Změněno: 11. 4. 2011 08:44.
Anotace
This paper focuses on children s naive, spontaneuos conceptions and perceptions of health, illness, death, anatomy of the human body as an important starting points for health education for children on primary school level. It presents research on this issue conducted by autor in the Czech Republic in Brno area. It also provides a comparison of scientific theories and children s perceptions and emphasises the necessity of understanding children s naive conceptions in order to help teachers to induce pupil s conceptual change in the educational process.
Anotace česky
Příspěvek se zaměřuje na dětské naivní, spontánní koncepce a představy pojmů zdraví, nemoc, smrt a představy o anatomii lidského těla, jako na důležité výchozí aspekty výchovy ke zdraví u dětí primárního stupně ZŠ. Uvádí výzkumy zahraničních i českých autorů k této problematice a seznamuje s vlastním šetřením koncepcí zdraví a nemoci u dětí 1. stupně ZŠ v okolí Brna. Zaměřuje se na srovnání vědeckých teorií a dětských představ a nutnost znát tyto naivní koncepce dětí k navození konceptuální změny učitelem v edukačním procesu.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 15:57