Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{896632, author = {Kunc, Josef and Klapka, Pavel and Nováková, Eva and Siwek, Tadeusz and Tonev, Petr}, booktitle = {XII Sjezd České geografické společnosti}, keywords = {retail networks; diffusion process; the Czech Republic}, language = {cze}, title = {Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců}, year = {2010} }
TY - CONF ID - 896632 AU - Kunc, Josef - Klapka, Pavel - Nováková, Eva - Siwek, Tadeusz - Tonev, Petr PY - 2010 TI - Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců KW - retail networks KW - diffusion process KW - the Czech Republic N2 - Český maloobchod prošel za posledních 20 let zcela zásadní proměnou. Bývalá monopolní spotřební družstva jako Jednota (dnes COOP) či Pramen byla již v 90. letech vytlačena zahraničními maloobchodními řetězci. V České republice se začala vytvářet nová síťová struktura s velkoformátovými prodejními koncepty. Hypermarkety a supermarkety jsou typickým obrazem současné české maloobchodní sítě, doplňované řadou řetězců typu fastfood. Difúze je procesem, při kterém se přenáší inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru. Dochází k šíření nových jevů, objektů, myšlenek, způsobů chování apod., jedná se tedy o interdisciplinární záležitost. Na základě vybraných maloobchodních řetězců je cílem analyzovat v čase a prostoru vývoj českého maloobchodu, který má mj. také charakter difúzního procesu. ER -
KUNC, Josef, Pavel KLAPKA, Eva NOVÁKOVÁ, Tadeusz SIWEK a Petr TONEV. Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců. In \textit{XII Sjezd České geografické společnosti}. 2010.
|