2010
Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.
Název česky
Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.
Název anglicky
Leading processes of organisational learning in schools - first steps of the research project
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
XVIII. celostátní konference ČAPV "Kam směřuje současný pedagogický výzkum?" 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00048831
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
vedení;organizační učení;škola;výzkum
Klíčová slova anglicky
leadership;organisational learning;school;research
Štítky
Změněno: 3. 7. 2017 09:35, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
V příspěvku je představen výzkumný projekt Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení. Cílem projektu je přispět k poznání teorie a praxe vedení procesů organizačního učení ve škole. Projekt se nachází v první fázi řešení, která je orientovaná na teoretické rozpracování tématu. Prvotní analýza organizačního učení ve škole probíhá ve třech obsahových rovinách, které tvoří relativně ucelený pohled na problematiku. V příspěvku budou detailněji pojednány - jde o (1) školy jako učící se organizace; (2) organizační učení jako součást kultury a rozvoje školy; (3) organizační učení z pohledu řízení a vedení školy. Pozornost je věnována zejména empiickému zkoumání uvedených obsahových rovin a jejich vzájemných souvislostí.
Anglicky
The paper presents first results of the research project Processes of organisational learning in schools and their leadership. The aim of the project is to contribute to understanding of theory and practice of leadership of organisational learning processes in schools. The first phase of the project is focused on theoretical analysis of the theme. First analysis of organisational learning in schools was conducted on three contentual levels. These levels are further elaborated in the paper. They are as follows: (1) schools as learning organisations; (2) organisational learning as a part of culture and development of a school; (3) organisational learning from the perspective of leadership and management of schools. The attention is especially paid to empirical research of these levels and to interrelations of these levels.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV |
|