k 2010

Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.

Název česky

Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu.

Název anglicky

Leading processes of organisational learning in schools - first steps of the research project

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

XVIII. celostátní konference ČAPV "Kam směřuje současný pedagogický výzkum?" 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00048831

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

vedení;organizační učení;škola;výzkum

Klíčová slova anglicky

leadership;organisational learning;school;research

Štítky

Změněno: 3. 7. 2017 09:35, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Anotace

V originále

V příspěvku je představen výzkumný projekt Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení. Cílem projektu je přispět k poznání teorie a praxe vedení procesů organizačního učení ve škole. Projekt se nachází v první fázi řešení, která je orientovaná na teoretické rozpracování tématu. Prvotní analýza organizačního učení ve škole probíhá ve třech obsahových rovinách, které tvoří relativně ucelený pohled na problematiku. V příspěvku budou detailněji pojednány - jde o (1) školy jako učící se organizace; (2) organizační učení jako součást kultury a rozvoje školy; (3) organizační učení z pohledu řízení a vedení školy. Pozornost je věnována zejména empiickému zkoumání uvedených obsahových rovin a jejich vzájemných souvislostí.

Anglicky

The paper presents first results of the research project Processes of organisational learning in schools and their leadership. The aim of the project is to contribute to understanding of theory and practice of leadership of organisational learning processes in schools. The first phase of the project is focused on theoretical analysis of the theme. First analysis of organisational learning in schools was conducted on three contentual levels. These levels are further elaborated in the paper. They are as follows: (1) schools as learning organisations; (2) organisational learning as a part of culture and development of a school; (3) organisational learning from the perspective of leadership and management of schools. The attention is especially paid to empirical research of these levels and to interrelations of these levels.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole