BRÁZDIL, Tomáš, Václav BROŽEK a Kousha ETESSAMI. One-Counter Stochastic Games. In IARCS Annual Conference on Foundations of Software Technology and Theoretical Computer Science (FSTTCS 2010). Dagstuhl, Germany: Schloss Dagstuhl--Leibniz-Zentrum fuer Informatik, 2010, s. 108-119. ISBN 978-3-939897-23-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název One-Counter Stochastic Games
Autoři BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika, domácí), Václav BROŽEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Kousha ETESSAMI (840 Spojené státy).
Vydání Dagstuhl, Germany, IARCS Annual Conference on Foundations of Software Technology and Theoretical Computer Science (FSTTCS 2010), od s. 108-119, 12 s. 2010.
Nakladatel Schloss Dagstuhl--Leibniz-Zentrum fuer Informatik
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/10:00044742
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-939897-23-1
ISSN 1868-8969
UT WoS 000310361000009
Klíčová slova anglicky one-counter automata; simple stochastic games; Markov decision process; termination; long run average reward
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Tomáš Brázdil, Ph.D., učo 4074. Změněno: 28. 4. 2011 15:13.
Anotace
We study the computational complexity of basic decision problems for one-counter simple stochastic games (OC-SSGs), under various objectives. OC-SSGs are 2-player turn-based stochastic games played on transition graphs of classic one-counter automata. We study primarily the termination objective, where one player has to maximize the probability of reaching counter value 0, while the other player wishes to avoid this. Partly motivated by the goal of understanding termination objectives, we also study certain ``limit'' and ``long run average'' reward objectives. We show that the qualitative termination problem for OC-SSGs is both in NP and coNP, and in P-time for 1-player OC-SSGs. Moreover, we show that quantitative limit problems for OC-SSGs are both in NP and coNP, and are in P-time for 1-player OC-MDPs. Both qualitative limit problems and qualitative termination problems for OC-SSGs are already at least as hard as Condon's quantitative decision problem for finite-state SSGs.
Návaznosti
GAP202/10/1469, projekt VaVNázev: Formální metody pro analýzu a verifikaci komplexních systémů
Investor: Grantová agentura ČR, Formální metody pro analýzu a verifikaci komplexních systémů
MSM0021622419, záměrNázev: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
1M0545, projekt VaVNázev: Institut Teoretické Informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:22