D 2010

Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR

SUCHÁNEK, Petr, Jiří ŠPALEK a Milan SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR

Název česky

Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR

Název anglicky

Quality and its influence on the competitiveness of the Czech enterprises

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří ŠPALEK (203 Česká republika, domácí) a Milan SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Ekonomika a management organizací - výzkum, výuka a praxe, od s. 422-429, 8 s. 2010

Nakladatel

MU ESF

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/10:00044743

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-5273-4

Klíčová slova česky

Kvalita; konkurenceschopnost; finanční analýza; shluková analýza

Klíčová slova anglicky

Quality; competitiveness; financial analysis; cluster analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2013 15:45, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Předmětem článku je analýza vlivu kvality na konkurenceschopnost podniku. Jde přitom o objasnění vztahu kvality a konkurenceschopnosti z pohledu podniků, tzn. které faktory ovlivňují kvalitu a jak tyto faktory ovlivňují konkurenceschopnost podniků. Cílem práce je analyzovat vliv kvality na konkurenceschopnost českých podniků. Článek vychází z tvrzení, že kvalita je jedním z faktorů, které podmiňují konkurenceschopnost v podniku a z tvrzení, že míra kvality je dána mírou spokojenosti zákazníka.

Anglicky

The paper deals with defining and measuring the influence of quality on the competitiveness of the Czech enterprises. The analysis aims to explain the relationship between quality and competitiveness, particularly from enterprises point of view. On the basis of empirical survey we analyze attitudes of selected Czech enterprises towards the quality. The paper starts from the fact that quality is one of key elements of company competitiveness. To measure the quality we presume that the degree of quality can be derived from customers satisfaction.