2010
Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR
SUCHÁNEK, Petr, Jiří ŠPALEK a Milan SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR
Název česky
Vliv kvality na konkurenceschopnost podniků v ČR
Název anglicky
Quality and its influence on the competitiveness of the Czech enterprises
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří ŠPALEK (203 Česká republika, domácí) a Milan SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Ekonomika a management organizací - výzkum, výuka a praxe, od s. 422-429, 8 s. 2010
Nakladatel
MU ESF
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/10:00044743
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-5273-4
Klíčová slova česky
Kvalita; konkurenceschopnost; finanční analýza; shluková analýza
Klíčová slova anglicky
Quality; competitiveness; financial analysis; cluster analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2013 15:45, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Předmětem článku je analýza vlivu kvality na konkurenceschopnost podniku. Jde přitom o objasnění vztahu kvality a konkurenceschopnosti z pohledu podniků, tzn. které faktory ovlivňují kvalitu a jak tyto faktory ovlivňují konkurenceschopnost podniků. Cílem práce je analyzovat vliv kvality na konkurenceschopnost českých podniků. Článek vychází z tvrzení, že kvalita je jedním z faktorů, které podmiňují konkurenceschopnost v podniku a z tvrzení, že míra kvality je dána mírou spokojenosti zákazníka.
Anglicky
The paper deals with defining and measuring the influence of quality on the competitiveness of the Czech enterprises. The analysis aims to explain the relationship between quality and competitiveness, particularly from enterprises point of view. On the basis of empirical survey we analyze attitudes of selected Czech enterprises towards the quality. The paper starts from the fact that quality is one of key elements of company competitiveness. To measure the quality we presume that the degree of quality can be derived from customers satisfaction.