Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{897768, author = {Horká, Hana}, address = {Brno}, booktitle = {Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole}, edition = {1.}, keywords = {inclusive education; inclusion in the nature; internal conditions of education; individualisation; differentiation; characteristics of relation to the nature; strategy of inclusive education; primary education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-199-7}, pages = {56-62}, publisher = {Paido}, title = {Inkluze v přírodě jako inspirace pro školní vzdělávání}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 897768 AU - Horká, Hana PY - 2010 TI - Inkluze v přírodě jako inspirace pro školní vzdělávání PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151997 KW - inclusive education KW - inclusion in the nature KW - internal conditions of education KW - individualisation KW - differentiation KW - characteristics of relation to the nature KW - strategy of inclusive education KW - primary education N2 - Autorka vychází z psychologického modelu inkluze v přírodě a hledá paralely jejich tří rovin - kognitivní (propojenosti), afektivní (starost) a behaviorální (závazek) v oblasti inkluzivního vzdělávání. Jako vodítko individualizovaného přístupu volí blízkost či vzdálenost přírodě, které se promítají při diferenciaci podmínek pro výuku. V procesu vzdělávání v oblasti Člověk a jeho svět se zaměřuje na strategie výuky, které mohou přispět ke slaďování přírodovědných témat a situací se zájmy, potřebami, zkušenostmi a zážitky dětí. Opírá se o výsledky výzkumného záměru Škola a zdraví 21 a v závěru poukazuje na průnik inkluze v přírodě a inkluzivního vzdělávání a zdůrazňuje jejich význam při překonávání lidské nadřazenosti nad přírodou paradigmatem lidské vřazenosti do přírody. ER -
HORKÁ, Hana. Inkluze v přírodě jako inspirace pro školní vzdělávání. In \textit{Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole}. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s.~56-62. ISBN~978-80-7315-199-7.
|