MATĚJKOVÁ, Eva a Marie BLAHUTKOVÁ. Struktura a dynamika subjektivních prožitků a stavů u pomáhajících profesí. In Škola a zdraví 21 : anotace referátů z Mezinárodní vědecké konference. 2010. ISBN 978-80-210-5262-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Struktura a dynamika subjektivních prožitků a stavů u pomáhajících profesí
Název anglicky Structure and Dynamics of Subjective Experiences and mind Status in Helping Professions
Autoři MATĚJKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie BLAHUTKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Škola a zdraví 21 : anotace referátů z Mezinárodní vědecké konference. 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/10:00067209
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-5262-8
Klíčová slova česky zdraví kvalita života pohybové aktivity psychomotorika pomáhající profese
Klíčová slova anglicky health quality of life movement activities psychomotricity helping professions
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 9. 4. 2014 19:10.
Anotace
Pracovníci pomáhajících profesí se téměř neustále setkávají s lidmi, kteří je seznamují se svými problémy a trápeními. Emoce týkající se klientů by pracovníci pomáhajících profesí neměli potlačovat, ale měli by se je snažit rozpoznat a porozumět jim. Neustálá konfrontace s bolestí, utrpením a mnohdy i smrtí může u pracovníků pomáhajících profesí vést až k syndromu vyhoření (burn out syndrom). Osoby, které trpí syndromem vyhoření, často odmítají komunikaci a omezují se jen na nejnutnější pracovní výkony. Pro kvalitu zdravotní péče jsou důležité nejen profesionální znalosti a dovednosti, ale i komunikace a celkový přístup k pacientovi.
Anotace anglicky
Staff in helping professions is in almost uninterrupted contact with people who commit themselves with their problems and sufferings. Clients emotions should not be suppressed by helping staffers, they may try to recognize and understand these feelings. Continual facing the pain, suffering and often death can finally cause burn out syndrome of helping personnel. Persons with burn out syndrome usually refuse communication with patients and limit their workload only for the most necessary tasks. For a quality health care, communication and overall approach to the patient is important, not only professional knowledge and skills.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 00:21