STRACH, Jiří. SOCIAL NETWORKS AND THEIR INFLUENCE UPON CHANGES IN USE OF THE INTERNET AT SCHOOLS. In Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2010, s. 89-99. ISBN 978-80-210-5259-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název SOCIAL NETWORKS AND THEIR INFLUENCE UPON CHANGES IN USE OF THE INTERNET AT SCHOOLS
Název česky SOCIÁLNÍ SÍTĚ A JEJICH VLIV NA ZMĚNY POUŽITÍ INTERNETU VE ŠKOLE
Autoři STRACH, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration, od s. 89-99, 11 s. 2010.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044761
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5259-8
Klíčová slova česky sociální sítě internet školní klima
Klíčová slova anglicky social networks Internet school atmosphere
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Jiří Strach, CSc., učo 2490. Změněno: 26. 4. 2011 10:40.
Anotace
among children and young people. The previous core concept for employment of the Internet in schools, which is to say as a medium enabling the acquisition of the most up-to-date information in a wide variety of disciplines and fi elds, has been supplanted by a tendency toward the creation of teaching programmes and distant learning options and this evolution continues. For younger people it is more and more frequent that the primary purpose of the Internet is the use of social sites and search engines, which make it possible for them to dive into a whole new world of virtual relationships and special interest groups, rather than the focus being on broadening their educational horizons. This simple fact is, in my opinion, a potential issue in the social and emotional growth of young people, as it can lead to dissociative tendencies with regard to their physical fellow students around them, and the replacement of real relationships with the ephemera of e-friendship, the parameters and risks of which are frequently less than clear. The school, which is to say teachers and parents in this particular scenario, is often inadequately prepared for this change. The concurrent dissolution of social bonds within the class may well lead to a generally deteriorated atmosphere therein. This presentation endeavours to address in detail a number of issues arising from this situation.
Anotace česky
V poslední době se mění zaměření použití internetu zejména u dětí a mládeže. Původní myšlenka použít ve škole internet jako prostředek umožňující získat nejnovější informace z nejrůznějších oborů lidské činnosti, vytvořit výukové programy a dokonce celé výukové servery poskytující distanční opory pro celé ročníky základní školy se vytrácí. Stále častěji se stává, že mladí lidé začínají používat služeb specializovaných vyhledavačů umožňujících vytvářet sociální sítě a vstupují tak do zvláštních virtuálních vztahů a skupin, místo aby využívali internet pro své vzdělávání. Tato skutečnost je podle mého názoru zejména pro mladé lidi problematická, vede k odcizení skutečné reálné skupině spolužáků, u některých jedinců, nahrazuje skutečná přátelství (e-přátelství) s nejistým, a někdy i nebezpečným partnerem. Škola, učitelé ani rodiče nejsou na tuto změnu dostatečně připraveni. Rozpad soudržnosti třídy může vést ke zhoršení klimatu třídy.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:25