D 2010

Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.

FRIEDMANN, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.

Název anglicky

Pupils with special educational needs: integration into mainstream education or targeted practical teaching? On the role of teachers of technical activities.

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, od s. 58-61, 4 s. 2010

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14110/10:00044786

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-7435-014-6

ISSN

Klíčová slova česky

Profesní orientace, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, školní dílny, praktické vyučování

Klíčová slova anglicky

Professional aspirations; pupils with special educational needs; integration; school workshops; practical teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2011 09:09, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

V textu je diskutována problematika současného trendu zařazování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (zejména žáků lehce mentálně handicapovaných a sociálně znevýhodněných) do všeobecného proudu vzdělávání v souvislosti s jejich další profesní volbou a uplatněním na trhu práce. Porovnáváme možnosti základních škol a základních škol praktických v oblasti rozvoje praktických zájmů handicapovaných žáků a zdůrazňujeme roli učitele praktických činností. Představujeme program vzdělávání studentů technické a informační výchovy na Pedagogické fakultě MU v Brně, které zohledňuje jejich roli v oblasti podpory volby profese u žáků (nejen) se speciální vzdělávání potřebou. Výsledky výzkumu.

Anglicky

In the paper we discuss the current trend of integration of pupils with special educational needs (especially pupils with mild mental disability and socially disadvantaged pupils) into the mainstream education in the context of their further professional choice and job prospects in labour market. We compare the possibilities of primary schools and practical primary schools in the area of the development of practical interests of disabled pupils and we stress the role of teachers of practical activities. We introduce the programme of teacher training in technical and information education at the Faculty of Education Masaryk University in Brno, where their role in the professional choice of pupils (not only) with special educational needs is held in regard. Research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání