2010
Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.
FRIEDMANN, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.
Název anglicky
Pupils with special educational needs: integration into mainstream education or targeted practical teaching? On the role of teachers of technical activities.
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, od s. 58-61, 4 s. 2010
Nakladatel
Gaudeamus
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14110/10:00044786
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-7435-014-6
ISSN
Klíčová slova česky
Profesní orientace, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, školní dílny, praktické vyučování
Klíčová slova anglicky
Professional aspirations; pupils with special educational needs; integration; school workshops; practical teaching
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2011 09:09, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
V textu je diskutována problematika současného trendu zařazování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (zejména žáků lehce mentálně handicapovaných a sociálně znevýhodněných) do všeobecného proudu vzdělávání v souvislosti s jejich další profesní volbou a uplatněním na trhu práce. Porovnáváme možnosti základních škol a základních škol praktických v oblasti rozvoje praktických zájmů handicapovaných žáků a zdůrazňujeme roli učitele praktických činností. Představujeme program vzdělávání studentů technické a informační výchovy na Pedagogické fakultě MU v Brně, které zohledňuje jejich roli v oblasti podpory volby profese u žáků (nejen) se speciální vzdělávání potřebou. Výsledky výzkumu.
Anglicky
In the paper we discuss the current trend of integration of pupils with special educational needs (especially pupils with mild mental disability and socially disadvantaged pupils) into the mainstream education in the context of their further professional choice and job prospects in labour market. We compare the possibilities of primary schools and practical primary schools in the area of the development of practical interests of disabled pupils and we stress the role of teachers of practical activities. We introduce the programme of teacher training in technical and information education at the Faculty of Education Masaryk University in Brno, where their role in the professional choice of pupils (not only) with special educational needs is held in regard. Research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|