D 2010

Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.

DOSEDLA, Martin

Základní údaje

Originální název

Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.

Název česky

Příprava učitelů technických předmětů na tvorbu multimediálních výukových opor využitelných v oblasti volby povolání na ZŠ praktických.

Název anglicky

Preparation of teachers of technical subjects for the creation of multimedia educational supports available in the choice of profession at the primary school.

Autoři

DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, 3 s. 2010

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044788

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-014-6

ISSN

Klíčová slova česky

volba povolání; multimédia; technické předměty

Klíčová slova anglicky

choice of occupation; multimedia; technical subjects
Změněno: 7. 2. 2011 19:39, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek předkládá dílčí výsledky výzkumu v oblasti volby povolání na ZŠ praktických, kdy ke specifikům daného prostředí mohou být využívány multimediální výukové opory. Výzkumem jsme zjistili, že žáci těchto škol potřebují vyšší motivaci k učení a jejich informovanost o technických profesích, řemeslech a učebních oborech vhodných pro ně není dobrá. Použitím vhodných interaktivních multimediálních opor můžeme dosáhnout lepší výsledků. Studenti katedry technické a informační výchovy si v inovovaných předmětech osvojují znalosti nutné pro tvorbu multimediálních opor vhodných do této oblasti a seznamují se s technologiemi k jejich vývoji. Takto mohou jako budoucí učitelé kvalifikovaněji vytvářet výukové materiály.

Anglicky

Paper focuses on research at the field choice of occupation of pupils at primary practical schools using multimedia study supports and preparation of students of technical education and information science for practical application of modern educational methods. By research we found that students of these schools need more motivation to learn and their awareness of the technical professions, trades and apprenticeships appropriate for them is not good.