HRBÁČEK, Jiří. I SOUČASNÁ VÝUKA MŮŽE BÝT HROU (THE CURRENT EDUCATION CAN BE PLAY). In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania Zborník príspevkov. první. Zvolen: Katedra techniky a technológií, FPV, UMB v Bánskej Bystrici, 2010, p. 164-167. ISBN 978-80-8083-878-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name I SOUČASNÁ VÝUKA MŮŽE BÝT HROU
Name (in English) THE CURRENT EDUCATION CAN BE PLAY
Authors HRBÁČEK, Jiří.
Edition první. Zvolen, Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania Zborník príspevkov, p. 164-167, 4 pp. 2010.
Publisher Katedra techniky a technológií, FPV, UMB v Bánskej Bystrici
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8083-878-2
Keywords (in Czech) efektivní, zajímavé a učení; MyIMLE; inteligentní animace
Keywords in English effective and interesting learning MyIMLE; intelligent animation
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 28/4/2011 10:08.
Abstract
Současná generace se stále víc věnuje hrám a již velmi brzy umí pracovat s IT. Jejich technické dovednosti a znalosti jsou však malé. Tento problém významně neřeší ani základní škola. Děti tedy často ani nezjistí, že mají vlohy být zručnými řemeslníky nebo techniky. Z toho důvodu školy s technickým zaměřením jen těžko hledají schopné a motivované zájemce o studium. Jak tuto smutnou bilanci obrátit? Jedna z cest je využít k tomu her. Obrátit gamblerství v efektivní, zajímavé a poutavé učení. Využít schopnosti mládeže pracovat s IT. V současné době existuje mnoho možností, jak výukové hry vytvořit. Příspěvek si klade za cíl ukázat jednu zajímavou možnost využití interaktivních Flash animací pro tvorbu interaktivních studijních opor propojených s externími systémy. Zkoumá možnosti využití.
Abstract (in English)
The current generation is more and more dedicated to games and they can very soon work with IT, however their technical skills and knowledge are quite poor. Elementary schools dont solve this problem and therefore children often dont find out that they have abilities to become skilful craftsmen and technicians. Because of this, technical schools have problems to find talented and motivated students. How to change this sad situation? One way is to use games to turn gambling into effective, interesting and engaging learning to make the most of children abilities to work with IT. There are many possibilities how to create learning games nowadays. The purpose of this contribution is to show an interesting way of using interactive Flash animations for creating interactive study supports connected to external systems. Explores the possibility of recovery.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/5/2024 00:15