D 2010

I SOUČASNÁ VÝUKA MŮŽE BÝT HROU

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

I SOUČASNÁ VÝUKA MŮŽE BÝT HROU

Name (in English)

THE CURRENT EDUCATION CAN BE PLAY

Edition

první. Zvolen, Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania Zborník príspevkov, p. 164-167, 4 pp. 2010

Publisher

Katedra techniky a technológií, FPV, UMB v Bánskej Bystrici

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-8083-878-2

Keywords (in Czech)

efektivní, zajímavé a učení; MyIMLE; inteligentní animace

Keywords in English

effective and interesting learning MyIMLE; intelligent animation
Změněno: 28/4/2011 10:08, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Současná generace se stále víc věnuje hrám a již velmi brzy umí pracovat s IT. Jejich technické dovednosti a znalosti jsou však malé. Tento problém významně neřeší ani základní škola. Děti tedy často ani nezjistí, že mají vlohy být zručnými řemeslníky nebo techniky. Z toho důvodu školy s technickým zaměřením jen těžko hledají schopné a motivované zájemce o studium. Jak tuto smutnou bilanci obrátit? Jedna z cest je využít k tomu her. Obrátit gamblerství v efektivní, zajímavé a poutavé učení. Využít schopnosti mládeže pracovat s IT. V současné době existuje mnoho možností, jak výukové hry vytvořit. Příspěvek si klade za cíl ukázat jednu zajímavou možnost využití interaktivních Flash animací pro tvorbu interaktivních studijních opor propojených s externími systémy. Zkoumá možnosti využití.

In English

The current generation is more and more dedicated to games and they can very soon work with IT, however their technical skills and knowledge are quite poor. Elementary schools dont solve this problem and therefore children often dont find out that they have abilities to become skilful craftsmen and technicians. Because of this, technical schools have problems to find talented and motivated students. How to change this sad situation? One way is to use games to turn gambling into effective, interesting and engaging learning to make the most of children abilities to work with IT. There are many possibilities how to create learning games nowadays. The purpose of this contribution is to show an interesting way of using interactive Flash animations for creating interactive study supports connected to external systems. Explores the possibility of recovery.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education