Detailed Information on Publication Record
2010
I SOUČASNÁ VÝUKA MŮŽE BÝT HROU
HRBÁČEK, JiříBasic information
Original name
I SOUČASNÁ VÝUKA MŮŽE BÝT HROU
Name (in English)
THE CURRENT EDUCATION CAN BE PLAY
Authors
Edition
první. Zvolen, Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania Zborník príspevkov, p. 164-167, 4 pp. 2010
Publisher
Katedra techniky a technológií, FPV, UMB v Bánskej Bystrici
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-8083-878-2
Keywords (in Czech)
efektivní, zajímavé a učení; MyIMLE; inteligentní animace
Keywords in English
effective and interesting learning MyIMLE; intelligent animation
Změněno: 28/4/2011 10:08, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
Současná generace se stále víc věnuje hrám a již velmi brzy umí pracovat s IT. Jejich technické dovednosti a znalosti jsou však malé. Tento problém významně neřeší ani základní škola. Děti tedy často ani nezjistí, že mají vlohy být zručnými řemeslníky nebo techniky. Z toho důvodu školy s technickým zaměřením jen těžko hledají schopné a motivované zájemce o studium. Jak tuto smutnou bilanci obrátit? Jedna z cest je využít k tomu her. Obrátit gamblerství v efektivní, zajímavé a poutavé učení. Využít schopnosti mládeže pracovat s IT. V současné době existuje mnoho možností, jak výukové hry vytvořit. Příspěvek si klade za cíl ukázat jednu zajímavou možnost využití interaktivních Flash animací pro tvorbu interaktivních studijních opor propojených s externími systémy. Zkoumá možnosti využití.
In English
The current generation is more and more dedicated to games and they can very soon work with IT, however their technical skills and knowledge are quite poor. Elementary schools dont solve this problem and therefore children often dont find out that they have abilities to become skilful craftsmen and technicians. Because of this, technical schools have problems to find talented and motivated students. How to change this sad situation? One way is to use games to turn gambling into effective, interesting and engaging learning to make the most of children abilities to work with IT. There are many possibilities how to create learning games nowadays. The purpose of this contribution is to show an interesting way of using interactive Flash animations for creating interactive study supports connected to external systems. Explores the possibility of recovery.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|