Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{898399, author = {Najvar, Petr and Hanušová, Světlana}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, keywords = {teaching English as a foreign language; early foreign language instruction; primary school}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Fenomén času v učení se cizím jazykům}, volume = {15}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 898399 AU - Najvar, Petr - Hanušová, Světlana PY - 2010 TI - Fenomén času v učení se cizím jazykům JF - Studia paedagogica VL - 15 IS - 1 SP - 65-83 EP - 65-83 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - teaching English as a foreign language KW - early foreign language instruction KW - primary school N2 - Argumenty pro ranou výuku cizích jazyků se často opírají o fenomén času. Výsledky některých výzkumů naznačují, že v lidském životě existuje časové okno, ve kterém je nutné či vhodné začít se učit cizí jazyky, a že po jeho uzavření se možnost naučit se velmi dobře cizímu jazyku omezuje. V pozadí jiných názorů stojí dojem, že dospělí na učení se cizím jazykům nemají dostatek času, a proto je vhodné učit se cizí jazyky v době, kdy mají děti času nazbyt. Důsledkem těchto pohledů je názor, že čím více času člověk v životě strávil učením se cizímu jazyku, tím lépe tento cizí jazyk umí; jinými slovy, čím dříve se cizí jazyk začne učit, tím lépe jej v určitém čase v životě bude umět. Empirický výzkum však ukazuje, že problém, jenž leží v pozadí tohoto vztahu, je komplexnější, a že je třeba přihlédnout k povaze procesů osvojování a učení, k prostředí, k cílům a motivaci, a dalším faktorům. ER -
NAJVAR, Petr a Světlana HANUŠOVÁ. Fenomén času v učení se cizím jazykům. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2010, roč.~15, č.~1, s.~65-83. ISSN~1803-7437.
|