2010
Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Antwerpen (Belgium), Ways to professionalise school leadership in times of turbulence and complexity, od s. 39-56, 18 s. ENIRDELM, 2010
Nakladatel
Garant Publishers & Paul Mahieu
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Belgie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00048852
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-90-441-2680-8
Klíčová slova česky
ředitel;profesní dráha;životní dráha;kariéra;škola;řízení školy
Klíčová slova anglicky
headteacher;professional path;career;life path;school;school management
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2017 11:16, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
This text treats the opening phases of the execution of the headteacher function: becoming a headteacher. Some typical stages of headteacher career are presented, specifically the decision-making about the career change (to become a hearteacher), the assumption of headteachership, and the adaptation to the new professional role. Based on a qualitative research, important life events in the beginnings of headteachers' professional careers are outlined. Narrative approach in the form of the comprehensive method of life story was chosen as the framework design for data collection and interpretation. The retrospective view makes it possible to grasp the interaction between the image of important life events and the vertical shifts in the hitherto career. Also, the text supports the hypothesis that apart from shaping the prospective development of the headteachers' professional career, such stages significantly affect school management, too.
Česky
Kapitola rozpracovává počáteční fáze výkonu ředitelské funkce: vstup do pozice ředitele. Jsou prezentovány některá typická stádia dráhy ředitele, obzvláště rozhodování o kariéře ředitele (stát se ředitelem), převzetí funkce a adaptace na novou profesní roli. Významné životní události spojené s počátkem výkonu funkce ředitele jsou popsány prostřednictvím narativního výzkumného přístupu. Retrospektiva umožňuje odhalit interakci mezi významnými životními událostmi a kariérou. Text také podporuje hypotézu, že v různých fázích ředitelské dráhy se proměňuje tak způsob řízení školy.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaV |
|