HORÁKOVÁ, Markéta a Pavel HORÁK. Návrh mezinárodní komparace systému výcvikových a vzdělávacích programů. Fórum sociální politiky. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2010, roč. 4, č. 5, s. 2-10. ISSN 1802-5854.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Návrh mezinárodní komparace systému výcvikových a vzdělávacích programů
Název anglicky International Comparison Proposal of the Training and Educational Systems
Autoři HORÁKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant) a Pavel HORÁK (203 Česká republika).
Vydání Fórum sociální politiky, Praha, Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2010, 1802-5854.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/10:00044846
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky politika pracovního trhu - výcvikové a vzdělávací programy - mezinárodní komparativní analýza - lidský kapitál - nejistoty a nová sociální rizika - marginalizace - funkční flexibilita
Klíčová slova anglicky labour market policy - educational and training programmes - international comparative analysis - human capital - insecurity and new social risks - marginalisation - functional flexibility
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Pavel Horák, Ph.D., učo 22818. Změněno: 22. 9. 2010 16:46.
Anotace
Díky existenci nových nejistot a sociálních rizik na soudobých trzích práce je vyžadována od marginalizované pracovní síly vyšší flexibilita a adaptibilita k měnícímu se pracovnímu prostředí, novým technologiím a znalostem. Za klíčový mechanismus zmírňující důsledky této marginalizace a vyloučení z trhu práce je v současnosti považován proces vzdělávání a pracovního výcviku, jednotlivé evropské země se ale navzájem liší mírou flexibility systémů jejich řízení. Z výše uvedených důvodů se v předkládaném textu snažíme na základě vlastních úvah inspirovaných zahraničními experty předložit návrh mezinárodní komparace systémů výcvikových a vzdělávacích programů. Konkrétně nás zajímá, jak je politika pracovního výcviku a vzdělávání ve vybraných zemích konceptualizována (designována) a realizována s důrazem na míru flexibility těchto systémů.
Anotace anglicky
The existence of new uncertainties and social risks demands higher flexibility and adaptability with regard to the changing labour environment, new technologies and skills from marginalised labour force on the contemporary labour markets. Key social inclusion mechanism seems to be the education and training programmes process but the flexibility rate of its governance is different among particular European countries. Therefore we try in this paper propose the international comparison of the training and educational programmes using own considerations inspired by foreign experts. In the concrete we focus on how is educational and training policy designed and implemented in selected countries with regard to the flexibility of these systems.
Návaznosti
MSM0021622408, záměrNázev: Reprodukce a integrace společnosti (Akronym: IVRIS)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Reprodukce a integrace společnosti
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 16:50