KALICHOVÁ, Miriam a Gabriela BRTNÍKOVÁ. Postoje dívek v období adolescence ke sportovně pohybovým aktivitám. In Telesná výchova, šport, výskum na univerzitách. Bratislava: Strojnická fakulta STU Bratislava, 2009, 252 s. ISBN 978-80-227-3210-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje dívek v období adolescence ke sportovně pohybovým aktivitám
Název anglicky Attitudes of adolescent girl to sports activities
Autoři KALICHOVÁ, Miriam a Gabriela BRTNÍKOVÁ.
Vydání Bratislava, Telesná výchova, šport, výskum na univerzitách, 252 s. 2009.
Nakladatel Strojnická fakulta STU Bratislava
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-227-3210-9
Klíčová slova anglicky adolescence sports activity motivation health
Změnil Změnila: Mgr. Miriam Kalichová, Ph.D., učo 54151. Změněno: 23. 9. 2010 12:59.
Anotace
Práce zjišťuje, jaký mají děvčata ve věku adolescence postoj k sportovně pohybovým aktivitám. Porovnává pohybovou aktivitu a motivační faktory k pohybové aktivitě mezi dívkami středních zdravotnických škol a ostatních středních škol. Výzkum jsme provedli na šesti brněnských středních školách a probíhal formou dotazníkového šetření. Zjistili jsme, že pravidelné pohybové aktivitě ve volném čase se věnuje více jak polovina dívek a to především z toho důvodu, že je sport baví. Dívky středních zdravotnických škol sportují pravidelně méně než dívky z ostatních středních škol a to i přesto, že dívky zdravotnických škol mají více teoretických poznatků o pozitivním vlivu pohybové aktivity na zdraví člověka. Škola ale není jediným prostředím formujícím děvčata k pohybové aktivitě. Nezastupitelnou roli hraje rodina, která může pozitivně ovlivňovat vztah dítěte ke sportovně pohybové aktivitě od útlého dětství.
Anotace anglicky
The article deals with attitudes of adolescent girls to sports activities. It compares the number of sports activities and motivational factors to them among girls from medical secondary schools and girls from other types of secondary schools. The research in the form of questionnaire was held in six secondary schools in Brno. The analysis shows that more than half of the girls practise moving activities mainly because they like them. Girls from medical secondary schools practise sport less than girls from other types of secondary schools even though they are aware of its positive influence on health. Nevertheless, the school is not the only environment which leads girls to practising sports activities. Family background plays also an important role because it can influence children’s attitudes to sports activities from his / her early childhood.
VytisknoutZobrazeno: 16. 7. 2024 21:26