HOLEŠINSKÁ, Andrea. Experience of cooperation between stakeholders when building destination management. In Destinations revisited. Proceedings of the ATLAS conference Viana do Castelo, Portugal, 2007. Part 4 Destinatin Management and Marketing. Arnhem: ATLAS, 2010, s. 9-19. ISBN 978-90-75775-48-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experience of cooperation between stakeholders when building destination management
Název česky Zkušenosti se spoluprací mezi aktéry cestovního ruchu při zakládání destinačního managementu
Autoři HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Arnhem, Destinations revisited. Proceedings of the ATLAS conference Viana do Castelo, Portugal, 2007. Part 4 Destinatin Management and Marketing, od s. 9-19, 11 s. 2010.
Nakladatel ATLAS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/10:00044862
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-90-75775-48-8
Klíčová slova česky destinační management; spolupráce; organizace cestovního ruchu; překážky spolupráce;
Klíčová slova anglicky Destination management; cooperation; tourism organisations; obstacles of cooperation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D., učo 21026. Změněno: 12. 6. 2012 23:07.
Anotace
The aim of this paper is to describe the current situation in the Czech Republic in the field of destination management. Moreover, the report is supported by a research that has been designed as a case study of South Moravian Region. The findings of the survey resulted in data that were able to achieve mainly two objectives. The first one included the investigation of intensity of cooperation between stakeholders that analysis into details three aspects the partners of cooperation, the main activities of cooperation and the evaluation of cooperation itself. The next objective was to identify according to the level of cooperation the stage of destination management in this region. Although the case study covers only a part of the Czech Republic the result of this research can be generalised because the conditions for building tourism organisation that applies the concept of destination management are similar.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 21:12