ČECH, Tomáš a Lucie OBROVSKÁ. Mobbing jako negativní fenomén v prostředí školy a jeho právní opora pro obranu i prevenci. Prevence. Praha: ZIvot bez závislostí, o.s., 2010, roč. 7, č. 7, s. 6-9. ISSN 1214-8717.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mobbing jako negativní fenomén v prostředí školy a jeho právní opora pro obranu i prevenci
Název česky Mobbing jako negativní fenomén v prostředí školy a jeho právní opora pro obranu i prevenci
Název anglicky Mobbing as a negative phenomenon in the school environment and support for his legal defense and prevention
Autoři ČECH, Tomáš a Lucie OBROVSKÁ.
Vydání Prevence, Praha, ZIvot bez závislostí, o.s. 2010, 1214-8717.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Škola; školní klima; mezilidské vztahy; mobbing; bossing; zkušenosti; výskyt; diskriminace; obtěžování; antidiskriminační zákon; pracovní právo; obrana; prevence
Klíčová slova anglicky School; social climate of a school; interpersonal relationships; mobbin; bossing; experience; discrimination; harassment; anti discrimination law; labor law; intervention; prevention
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 8. 1. 2011 20:37.
Anotace
Příspěvek analyzuje mobbing jako negativní sociální fenomén zasahující do prostředí školy. Odráží výsledky rozsáhlého výzkumného šetření v českých základních školách zaměřeného na mapování tohoto nežádoucího fenoménu, ale také na možné důsledky jeho výskytu na interpersonální vztahy mezi pedagogy a klima školy. Klíčovou součástí textu je vazba na právní pohled na výskyt mobbing s nástinem možností řešení a předcházení.
Anotace anglicky
The paper analyzes mobbing as a negative social phenomenon affecting the school environment. It reflects the results of extensive research investigations in the Czech primary schools aimed at mapping this undesirable phenomenon, but also the possible consequences of its presence on the interpersonal relationships between teachers and school climate. A key part of the text is a the legal relief towards incidence mobbing with an outline of possible solutions and prevention.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 21. 8. 2024 12:20