2010
Čas a věk hraje roli: tři generace se učí v kurzech
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁZákladní údaje
Originální název
Čas a věk hraje roli: tři generace se učí v kurzech
Název česky
Čas a věk hraje roli: tři generace se učí v kurzech
Název anglicky
Time and Age Do Matter: Three Generations Learning in Courses
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, MU, 2010, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00048911
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učení; generace; mezigenerační učení; mezigenerační programy; kurzy neformálního vzdělávání
Klíčová slova anglicky
learning; generations; intergenerational learning; intergenerational programmes; courses of non-formal education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2011 17:15, Mgr. Kateřina Pevná
V originále
Příspěvek navazuje na článek publikovaný v časopise Studia paedagogica 2009/2, kde byl ve stručnosti představen koncept mezigeneračního učení a dále byla zmapována nabídka kurzů a programů neformálního vzdělávání, které mohou představovat pro členy rodin různých generací příležitost vzájemně se učit. Vytvořený přehled je nyní odrazovým můstkem k dalšímu detailnějšímu zkoumání toho, co lidi do kurzů přivádí, co jim účast v kurzech přináší, jak hodnotí účast lidí z různých generací a jak vnímají mezigenerační učení. Tento detailnější vhled je založen na výsledcích dotazníkového šetření mezi účastníky kurzů neformálního vzdělávání, a to ze tří generací: rodičů, prarodičů a dospělých dětí, nikoli však z jedné rodiny. Jejich výpovědi jsou mezigeneračně srovnávány, případně konfrontovány s výsledky jiných výzkumů.
Anglicky
The contribution continues an article briefly introducing the concept of intergenerational learning, published in the 2009/2 issue of Studia Paedagogica. The article reviewed the offer of the courses and programmes of informal education as opportunities for family members of various generations to learn among each other. The review became the starting point of further exploration of what motivates people to take up the courses, what they gain in them, how they judge the participation of people of various generations, and how they perceive intergenerational learning. A more detailed view like this is based on a questionnaire survey among the participants of the courses of informal education, of three different generations: parents, grandparents and children, though not of one an the same family. Their response is compared among each other and, in some case, confronted with the results of other surveys.
Návaznosti
GA406/09/0427, projekt VaV |
| ||
GD406/09/H040, projekt VaV |
|