C 2010

Learning Environments in the Context of the Schools Needs

FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Learning Environments in the Context of the Schools Needs

Název česky

Výukové prosředí v kontextu školských potřeb

Autoři

FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ

Vydání

Augsburg, Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe, od s. 141-154, 14 s. Mathematics Education with Technology. sv. 1, 2010

Nakladatel

University of Augsburg

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-3-00-032628-8

Klíčová slova česky

matematika výukové prostředí

Klíčová slova anglicky

mathematics learning environments

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 10. 2010 12:00, doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.

Anotace

V originále

A relatively short time ago, we could hardly imagine the depths of the changes which today's information society is experiencing now. These changes are influencing various areas of our lives and they are also influencing very significantly the education system. For the institutions which are engaged in education, these changes brought, amongst other things, the necessity to define teacher standards and graduate profiles. Future teachers must, during their university education, get new competences, which would reflect the require-ments of society which are oriented to the use of information tech-nologies. One of these competences is the skill of creating modern education environments for both elementary school pupils and secondary school students. We will try to describe how we create this skill having long experience with the education of future teachers. We will present some environments which were created and developed by our students, who are future teachers of mathematics.

Česky

Před relativně krátkou dobou si bylo jen obtížně možné představit hloubku změn, jimiž prochází současná informační společnost. Budoucí učitel musí během svého univerzitního studia získávat nové kompetence, které odrážejí potřeby společnosti výrazně orientované na využití informačních technologií. Jednou z takových kompetencí je dovednost vytvářet moderní výuková prostředí pro žáky základních i středních škol. V této kapitole popisujeme, jak takovou dovednost vytváříme. Představíme některá prostředí navržená a rozvíjená našimi studenty, budoucími učiteli matematiky.