2010
Learning Environments in the Context of the Schools Needs
FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁZákladní údaje
Originální název
Learning Environments in the Context of the Schools Needs
Název česky
Výukové prosředí v kontextu školských potřeb
Autoři
FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ
Vydání
Augsburg, Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe, od s. 141-154, 14 s. Mathematics Education with Technology. sv. 1, 2010
Nakladatel
University of Augsburg
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-3-00-032628-8
Klíčová slova česky
matematika výukové prostředí
Klíčová slova anglicky
mathematics learning environments
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 10. 2010 12:00, doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
V originále
A relatively short time ago, we could hardly imagine the depths of the changes which today's information society is experiencing now. These changes are influencing various areas of our lives and they are also influencing very significantly the education system. For the institutions which are engaged in education, these changes brought, amongst other things, the necessity to define teacher standards and graduate profiles. Future teachers must, during their university education, get new competences, which would reflect the require-ments of society which are oriented to the use of information tech-nologies. One of these competences is the skill of creating modern education environments for both elementary school pupils and secondary school students. We will try to describe how we create this skill having long experience with the education of future teachers. We will present some environments which were created and developed by our students, who are future teachers of mathematics.
Česky
Před relativně krátkou dobou si bylo jen obtížně možné představit hloubku změn, jimiž prochází současná informační společnost. Budoucí učitel musí během svého univerzitního studia získávat nové kompetence, které odrážejí potřeby společnosti výrazně orientované na využití informačních technologií. Jednou z takových kompetencí je dovednost vytvářet moderní výuková prostředí pro žáky základních i středních škol. V této kapitole popisujeme, jak takovou dovednost vytváříme. Představíme některá prostředí navržená a rozvíjená našimi studenty, budoucími učiteli matematiky.