NAJVAROVÁ, Veronika a Sonia ŠAMALÍKOVÁ. Nature of Pupils’ Utterances in English Language Learning: Selected Results of the CPV Video Study. In ECER 2010. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nature of Pupils’ Utterances in English Language Learning: Selected Results of the CPV Video Study
Název česky Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka: vybrané výsledky CPV videostudie
Autoři NAJVAROVÁ, Veronika a Sonia ŠAMALÍKOVÁ.
Vydání ECER 2010, 2010.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky povaha žákovských promluv; učení; cizí jazyk; videostudie
Klíčová slova anglicky nature of pupils utterances; learning; foreign language; video study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 20. 10. 2010 10:09.
Anotace
Aim of this paper is to present an analysis of the nature of pupils utterances made in 79 lessons of the everyday teaching in the lower secondary school in the Czech Republic. The analysis is a part of a broader project (CPV Video Study of English) that employed video study as a research approach. The analysis is based on the concept of opportunities to talk. Opportunities to talk are seen as one of the variables that influence the quality of ELT instruction and are accessible for research. For the purpose of this analysis a system of categories was developed that consisted of 17 categories. These categories reflect three main dimensions of the analysed lessons – controlled practice, free communicative utterances and other utterances (in Czech language). The findings show that pupils often speak in a controlled-practice environment with few opportunities to practice in communicative situations. The use of the mother tongue in English language teaching is also analysed. The findings show that the mother tongue plays an important role in the everyday teaching of English in Czech lower-secondary schools.
Anotace česky
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky analýzy povahy žákovských promluv, která byla provedena pomocí 79 vyučovacích hodin běžné výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy v České republice. Analýza je součástí širšího projektu (CPV videostudie anglického jazyka), který využívá metodu videostudie k analýze procesů vyučování a učení. Prezentovaná analýza vychází z konceptu příležitostí k učení, které jsou považovány za důležitou proměnnou pro kvalitu vyučovacího procesu. Pro potřeby analýzy byl vytvořen a ověřen kategorialní systém o 17 kategoriích. Tyto kategorie odrážejí tři dimenze analyzované výuky - řízené procvičování, volné komunikativní promluvy a jiné promluvy (v českém jazyce). Výsledky ukazují, že žáci mají nejčastěji příležitost mluvit anglicky v rámci řízeného procvičování. Bylo analyzováno i používání mateřského jazyka ve výuce. Výsledky naznačují, že mateřský jazyk je ve výuce často používán.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 23:53