2010
Žákovské strategie učení cizímu jazyku ve všeobecném vzdělávání (průřezový výzkum)
VLČKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Žákovské strategie učení cizímu jazyku ve všeobecném vzdělávání (průřezový výzkum)
Název anglicky
Pupils’ Foreign Language Learning Strategies in Comprehensive Education (Cross-Sectional Research)
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 369 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Účelové publikace
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
cizí jazyk; inventář strategií učení; nižší sekundární vzdělávání; používání strategií učení cizímu jazyku; průřezový výzkum; primární vzdělávání; strategie učení; učení; vyšší sekundární všeobecné vzdělávání
Klíčová slova anglicky
cross-sectional research; foreign language; foreign language learning strategy use; learning strategies; learning; lower secondary education; primary education; strategy inventory; upper secondary comprehensive education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 10. 2010 10:19, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Strategie učení jsou prezentovány jako významný koncept didaktiky cizích jazyků. Používání strategií učení cizímu jazyku a jeho souvislosti jsou zjišťovány u žáků 5. ročníků, 9. ročníků základní školy a předposledních ročníků gymnázií. V průřezovém výzkumu založeném na inventáři strategií je analyzováno, jak se používání strategií mění a jaká jsou jeho specifika u daných tří skupin žáků. Sledovány jsou jak strategie přímé (paměťové, kognitivní a kompenzační), tak nepřímé (metakognitivní, afektivní a sociální). Rozdíly v používání strategií mezi skupinami jsou v mnoha dílčích aspektech signifikantní, podobně jako vztah používání strategií a proměnných determinujících jejich používání.
Anglicky
Learning strategies are presented as an important concept in the theory of foreign language acquisition. The use of foreign language learning strategies and its contexts are investigated at the end of primary education, lower secondary education, and higher secondary comprehensive education in the Czech Republic. Adopted Strategy Inventory for Language Learning was applied in a cross-sectional research which focused on how the use of strategies changed and what the specific characteristics of the three groups of learners were. The research focused on both direct (memory, cognitive and compensatory) and indirect (metacognitive, affective and social) strategies. The differences in strategy use among the groups are in many aspects significant as well as the relation between strategy use and the variables that influence the strategy choice and use.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|