2010
Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?
TROJAN, Jakub, Jan TRÁVNÍČEK a Vladimír HERBERZákladní údaje
Originální název
Practicing GIS for secondary school pupils - dynamization of current methods or new innovative approaches?
Autoři
TROJAN, Jakub (203 Česká republika, domácí), Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Vladimír HERBER (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Ostrava, Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010, od s. 418-424, 7 s. 2010
Nakladatel
Ostravská univerzita v Ostravě
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14310/10:00045223
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-80-7368-903-2
Klíčová slova česky
výuka GISů; střední školy; projekt Prakticky s GISz
Klíčová slova anglicky
GIS teaching; Secondary schools; project Prakticky s GISy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2013 08:41, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.
Anotace
V originále
Secondary schools are often missing practical approaches to teaching GIS topics. Nowadays, teachers teach about GIS rather than with GIS. We show an educational pilot project „Prakticky s GISy“ as an example of possible „good practice“ of teaching with GIS at several south moravian grammar schools. The aim of our paper is to discuss if this approach is dynamized method of current teaching standards belongs to the geography in the 21st century or if it is new and innovative approach to deeply rooted curricular documents. Through our project we try to make GIS more active at geographical lessons at secondary schools with peer-to-peer students and teachers participation. The base of our methods lies in using open source technologies directly in educational process.