2010
Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy
Název anglicky
Pupils` willingness to communicate at secondary school
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti, Brno, Česká pedagogická společnost, 2010, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00048973
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Komunikační angažovanost žáků; receptivní dimenze; produktivní dimenze; kognitivní učení; afektivní učení; aktivní a neaktivní žáci
Klíčová slova anglicky
Pupils` willingness to communicate; receptive dimension; productive dimension; cognitive learning; affective learning; active and inactive pupils
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2014 11:46, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu pedagogické komunikace řeší otázku žákovské angažovanosti ve výukové komunikaci. Ukazuje, v jaké míře se žáci zapojují do komunikace ve školní třídě a jak to souvisí s efektivitou jejich učení. Zároveň zkoumá perspektivu učitelů, kteří se spontánní žákovskou angažovaností nakládají tak, aby dosáhli naplnění svých záměrů, mezi nimiž dominuje plynulý a bezproblémový průběh hodiny na straně jedné a pedagogický imperativ aktivizace všech žáků na straně druhé.
Anglicky
The paper deals with the question of pupils` willingness to communicate and is based on an empirical field research of the educational communication in secondary schools. The text shows the extent to which pupils are involved in communication in the classroom and how it relates to the effectiveness of their learning. At the same time explores the perspective of teachers who treat spontaneous pupils` engagement in order to achieve the fulfilment of their objectives, among which is dominated by a continuous and smooth running of the lesson on the one hand, and the pedagogical imperative of an activation of all students on the other hand.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|