J 2010

Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy

ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy

Název anglicky

Pupils` willingness to communicate at secondary school

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti, Brno, Česká pedagogická společnost, 2010, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00048973

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Komunikační angažovanost žáků; receptivní dimenze; produktivní dimenze; kognitivní učení; afektivní učení; aktivní a neaktivní žáci

Klíčová slova anglicky

Pupils` willingness to communicate; receptive dimension; productive dimension; cognitive learning; affective learning; active and inactive pupils

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2014 11:46, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Anotace

V originále

Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu pedagogické komunikace řeší otázku žákovské angažovanosti ve výukové komunikaci. Ukazuje, v jaké míře se žáci zapojují do komunikace ve školní třídě a jak to souvisí s efektivitou jejich učení. Zároveň zkoumá perspektivu učitelů, kteří se spontánní žákovskou angažovaností nakládají tak, aby dosáhli naplnění svých záměrů, mezi nimiž dominuje plynulý a bezproblémový průběh hodiny na straně jedné a pedagogický imperativ aktivizace všech žáků na straně druhé.

Anglicky

The paper deals with the question of pupils` willingness to communicate and is based on an empirical field research of the educational communication in secondary schools. The text shows the extent to which pupils are involved in communication in the classroom and how it relates to the effectiveness of their learning. At the same time explores the perspective of teachers who treat spontaneous pupils` engagement in order to achieve the fulfilment of their objectives, among which is dominated by a continuous and smooth running of the lesson on the one hand, and the pedagogical imperative of an activation of all students on the other hand.

Návaznosti

GA406/09/0752, projekt VaV
Název: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě