2010
Addiction to Online Role-Playing Games
BLINKA, Lukáš a David ŠMAHELZákladní údaje
Originální název
Addiction to Online Role-Playing Games
Autoři
BLINKA, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí) a David ŠMAHEL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Hoboken, New Jersey, Internet Addiction: A Handbook and Guide to Evaluation and Treatment, od s. 73-90, 18 s. 2010
Nakladatel
Wiley
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/10:00045276
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-0-470-55116-5
Klíčová slova anglicky
addictive behaviour; online role playing games; addiction treatment
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2013 07:14, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
Anotace
V originále
Online role-playing games (MMORPGs) belongs to one of the most extensive Internet applications and as such are also frequently discussed by academics, media and professionals as potentially leading their gamers to overuse and addiction. These games, like World of Warcraft e.g., became immensely popular with dozens of millions of gamers worldwide. Significant feature of these games is the intensity how long gamers stay online; it is more then 25 hours with frequent periods of playing more then 8 hours in a raw. The majority of gamers are males in the age between late adolescents and young adulthood. The factors of addiction in the game features are described, mainly pointing out persistency of the game, social bounds and easiness to reach flow state. On the contrary, the factors of addiction on the player site are introduced as well, identifying lower self-esteem and self-efficacy as key factors.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|