C 2010

Addiction to Online Role-Playing Games

BLINKA, Lukáš a David ŠMAHEL

Základní údaje

Originální název

Addiction to Online Role-Playing Games

Autoři

BLINKA, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí) a David ŠMAHEL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Hoboken, New Jersey, Internet Addiction: A Handbook and Guide to Evaluation and Treatment, od s. 73-90, 18 s. 2010

Nakladatel

Wiley

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/10:00045276

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-0-470-55116-5

Klíčová slova anglicky

addictive behaviour; online role playing games; addiction treatment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2013 07:14, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.

Anotace

V originále

Online role-playing games (MMORPGs) belongs to one of the most extensive Internet applications and as such are also frequently discussed by academics, media and professionals as potentially leading their gamers to overuse and addiction. These games, like World of Warcraft e.g., became immensely popular with dozens of millions of gamers worldwide. Significant feature of these games is the intensity how long gamers stay online; it is more then 25 hours with frequent periods of playing more then 8 hours in a raw. The majority of gamers are males in the age between late adolescents and young adulthood. The factors of addiction in the game features are described, mainly pointing out persistency of the game, social bounds and easiness to reach flow state. On the contrary, the factors of addiction on the player site are introduced as well, identifying lower self-esteem and self-efficacy as key factors.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti