D 2010

Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole

PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ

Basic information

Original name

Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole

Name in Czech

Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole

Name (in English)

Analysis of teacher´s work with diversity in current school

Authors

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special Educational Needs, 9 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00045335

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-199-7

Keywords (in Czech)

odlišnost, speciální vzdělávací potřeby, postižení, znevýhodnění, integrace, dramatická výchova

Keywords in English

diversity;special educational needs;disability; disadvantage; integration; drama education
Změněno: 1/4/2011 16:35, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje pilotní výzkumné šetření současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Zaměřuje se na zjištěná data týkající se např. délky praxe učitelů, která se jeví jako důležitý faktor ovlivňující znalosti aktivit, které pomáhají pedagogům řešit náročné situace ve třídě.

In English

The article presents a pilot research of present situation in mainstream schools, how teachers work with diversity at school. It focuses on observed data concerning the lenght of teacher s praxi etc., that is an important factor affecting their knowledge of activities, which help them to solve demanding situations in the classroom.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education